#644 『Masayuki Takayanagi&Nobuyoshi Ino with Masabumi Kikuchi / Live at Jazz-inn Lovely 1990』
『高柳昌行&井野信義 with 菊地雅章/ライヴ・アット・ジャズイン・ラブリー1990』
text by Kimio Oikawa 及川公生
NoBusiness Records NBCD 135
Masayuki JoJo Takayanagi – guitar
Nobuyoshi Ino – bass
Masabumi PUU Kikuchi – piano
1. Trio III 18:04
2. Duo I (Takayanagi – Ino) 15:21
3. Duo II (Takayanagi – Ino) 11:53
4. Trio I 20:57
5. Trio II 11:10
Track 1,4 & 5 improvised and composed by M.Takayanagi, N.Ino and M.Kikuchi / Track 2 & 3 improvised and composed by M.Takayanagi and N.Ino.
Recorded live by SONY TC-DM at jazz inn Lovely, Nagoya, Japan, October 9th, 1990
Gigs produced by Katsuhiko Kawai 河合勝彦
Tapes provided by Koujiro Tanaka 田中康次郎
Mastered by Arūnas Zujus at MAMAstudios
Design by Oskaras Anosovas
Cover photo ©1980 Tatsuo Minami (Masayuki Takayanagi & Nobuyoshi Ino@Moers, West Germany, 5.26, 1980)
Booklet photos from private collections except Masabumi Kikuchi by Kenny Inaoka
Produced by Takeo Suetomi 末冨健夫Kojirou Tanaka and Danas Mikailionis
Co-produced by Valerij Anosov
Release coordinator – Kenny Inaoka from Jazz Tokyo
CD化音源がカセットであること。今、振り返れば、音源の質感にアナログ録音が効果を効かせる。ギターの音源に歪みがあること、ベースも同様、図太い感触。長々と聴いていると、テープレコーダーの飽和が自然に作用して歪みが耳に作用してこない。筆者の経験でも、テープレコーダーの飽和レベルを利用して管楽器の飽和を、意図的に使ったことがある。音源の重量感が気持ちいい。
菊地雅章、高柳昌行、井野信義、ChapChap Records、NoBusiness、Jazz inn Lovely